۵۰ تخت دیالیز برای بیمارستان بعثت خریداری میشود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: قرارداد خرید ۵۰ تخت دیالیز در بیمارستان بعثت در راستای ارتقای کیفیت خدمات درمانی منعقد شده است.
به گزارش پایگاه خبری روایتپرس، حسین عرفانی با تشریح عملکرد دانشگاه علوم پزشکی در حوزههای عمرانی، درمانی، رفاهی و مالی، از تحقق پروژههایی در سطح استان خبر داد و گفت: طی سالهای اخیر، با برنامهریزی هدفمند و انضباط مالی، اقدامات مؤثری در راستای ارتقای دسترسی مردم به خدمات سلامت، بهبود وضعیت معیشتی کارکنان و توسعه زیرساختهای دانشگاه انجام شده است.
وی با اشاره به توسعه مراکز بهداشتی و درمانی گفت: در این مدت، مراکز و پایگاههای متعددی در شهرستانهای مختلف استان به بهرهبرداری رسیده که میتوان به مرکز جامع سلامت تجرک فامنین با ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، پایگاه اورژانس همهکسی شهرستان بهار با ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، پایگاههای اورژانس جادهای قهرد در کبودرتهنگ و عبدالرحیم در همدان به ترتیب با اعتبارات ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون و ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اشاره کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: همچنین خانههای بهداشت دارسیبه و ملوسان در نهاوند هر یک با ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، خانه بهداشت عبدالرحیم در شهرستان همدان با ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و مرکز خدمات جامع سلامت درگزین با ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح شده است.
وی بیان کرد: در شهرستان نهاوند نیز مراکز خدمات جامع سلامت شهری شماره ۲ نجاتاللهی و شماره ۴ طالبیان به ترتیب با اعتبارات ۲۷ و ۳۰ میلیارد تومان به بهرهبرداری رسیدهاند.
عرفانی با اشاره به اقدامات انجامشده در حوزه درمان تخصصی گفت: تجهیز و افتتاح ۹ تخت بخش مراقبتهای ویژه کودکان در بیمارستان اکباتان موجب افزایش ۶۵ درصدی ظرفیت این بخش شده است.
وی همچنین با تاکید بر اینکه چهار اتاق عمل بیمارستان امام حسین(ع) ملایر بازسازی و مجدداً افتتاح شد افزود: درمانگاه تخصصی قلب کودکان بیمارستان اکباتان با تجهیزات پیشرفته از جمله هولتر قلب، اکوکاردیوگرافی و تیلت تست راهاندازی شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر توجه ویژه دانشگاه به رفاه دانشجویان گفت: خوابگاه دانشجویی پرتو همدان با ظرفیت ۱۵۰ نفر و خوابگاه شهید مدنی همدان با ظرفیت ۲۶۰ نفر بهصورت اساسی بهسازی شده و تجهیزات رفاهی مورد نیاز خوابگاههای دانشجویی نیز با ۵ میلیارد تومان تأمین شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات رفاهی کارکنان اشاره کرد و گفت: برای نخستینبار، پرداختهای رفاهی بیسابقهای به مبلغ یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال در قالب سه مرحله شارژ بن کارت رفاهی به کارکنان دانشگاه با هر نوع رابطه استخدامی انجام شد.
عرفانی خاطرنشان کرد: در یک سال اخیر کمیته رفاهی دانشگاه با محوریت شاغلان و بازنشستگان تشکیل و قرارداد بیمه تکمیلی در سه سطح خدماتی منعقد شد که در این فرایند، ۳۳۰ میلیارد ریال صرفهجویی برای دانشگاه محقق شد.
وی افزود: برقراری پرداخت کارانه کارکنان ستادی در معاونتها، راهاندازی سامانههای جدید تسهیلات، رزرو مراکز اقامتی و مدیریت خانههای سازمانی از اقدامات شاخص در حوزه منابع انسانی بوده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه با اشاره به دستاوردهای مالی دانشگاه تصریح کرد: بدهی دانشگاه از ۱.۸۰۰ میلیارد تومان به ۳۰۰ میلیارد تومان کاهشیافته و برای نخستینبار، ۱۱۰ درصد تخصیص اعتبارات ملی در پایان سال ۱۴۰۳ تحققیافته است.
وی تصریح کرد: در ۹ ماهه سال جاری، ۷۴ درصد تخصیص نقدی اعتبارات تملک داراییهای سرمایهای محقق شده است.
عرفانی ادامه داد: در حوزه تجهیزات و پشتیبانی، خرید ۱۰ دستگاه خودروی KMC به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال، تعمیر و مقاومسازی بیمارستانها، خرید و تعمیر ژنراتورها، آمادهسازی آمبولانسها و عقد قرارداد خرید دستگاه سنگشکن برای بیمارستان شهید بهشتی انجام شده است.
وی افزود: همچنین قرارداد ۱۰ ساله مشارکت برای ایجاد ۵۰ تخت دیالیز در بیمارستان بعثت در راستای ارتقای کیفیت خدمات درمانی منعقد شده است.