اخطار به بیش از ۱۴ هزار مشترک بدمصرف آب در همدان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از تشدید برخورد با مشترکان پرمصرف و متخلف خبر داد و گفت: از ابتدای سال تا پایان آذرماه، برای ۱۴ هزار و ۷۹۴ مشترک پرمصرف و بدمصرف در استان اخطار قطع آب صادر شده است.
به گزارش پایگاه خبری روایتپرس؛ فرهاد بختیاریفر با بیان اینکه مدیریت مصرف آب در شرایط فعلی یک ضرورت جدی است، اظهار کرد: در همین بازه زمانی، تعدادی از این مشترکین به دلیل بیتوجهی به اخطارها و استمرار مصرف خارج از الگو، با قطع موقت انشعاب آب مواجه شدهاند.
بختیاریفر تصریح کرد: بررسی آمار مصرف نشان میدهد در حال حاضر ۴۲ درصد مشترکان استان در چارچوب الگوی مصرف آب قرار دارند که این موضوع قابل تقدیر است، اما در مقابل، بخش قابل توجهی از مصرف آب توسط گروهی از مشترکان پرمصرف انجام میشود که همین مسئله فشار مضاعفی بر شبکه توزیع و منابع آبی وارد میکند.
وی با تأکید بر محدودیت منابع آبی استان همدان مطرح کرد: شرایط اقلیمی، کاهش بارندگیها و افزایش نیاز مصرف، ایجاب میکند همه شهروندان در مصرف آب مسئولانه رفتار کنند و از هرگونه مصرف غیرضروری خودداری شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از مردم خواست با رعایت الگوی مصرف، این شرکت را در تأمین پایدار آب شرب یاری دهند و گفت: هر مترمکعب صرفهجویی، به معنای حفظ منابع آبی برای آینده استان و تضمین پایداری شبکه توزیع است.